Profesjonalna obsługa klienta. Trudny klient czy trudna sytuacja?
Cele szkolenia
Zdobycie wiedzy dotyczącej:
- skutecznej komunikacji werbalnej i niewerbalnej,
- asertywności,
- sposobów radzenia sobie z nadmierną ingerencją otoczenia,
- radzenia sobie ze stresem podczas trudnej rozmowy z klientem,
- profesjonalnej obsługi klienta z niepełnosprawnością.
Nabycie umiejętności dotyczących:
- nieulegania presji, groźbom i manipulacji,
- formułowania komunikatów asertywnych i empatycznych,
- kontroli emocji,
- dostosowania rozmowy do stanu emocjonalnego
- oraz typu osobowości rozmówcy,
- tworzenia afirmacji sprzyjających wzmacnianiu pozytywnego nastawienia.
Przyjęcie postawy:
- opanowania i kontroli emocji,
- wzmocnienia chęci do pokonywania własnych ograniczeń w komunikowaniu,
- wzmocnienia motywacji do pracy nad sobą i odpowiedzialności za jasną, zwięzłą i konsekwentną komunikację.

Dowiedz się więcejDowiedz się więcej
Program szkolenia
- Wprowadzenie i przedstawienie agendy szkolenia
- Test wiedzy i weryfikacja potrzeb grupy
- Część I – Podstawowe zasady skutecznej komunikacji
- Unikanie oceniania
- Emocje własne i drugiej osoby
- Rozumienie potrzeb swoich i drugiej osoby
- Formułowanie skutecznych komunikatów
- Komunikacja niewerbalna
- Część II – Dostosowanie rozmowy do stanu emocjonalnego oraz typu osobowości rozmówcy
- Kwestionariusz Taylora Hartmana
- Kanały komunikacyjne w oparciu o typy osobowości wg. Junga (tzw. Kod kolorów)
- Szybka identyfikacja typu osobowości klienta i dostosowanie komunikacji do każdego z czterech typów
- Część III – Utrudnienia w pracy z klientem
- Postawy asertywna/agresywna/pasywna/empatyczna
- Aktywne słuchanie
- Poszukiwanie rozwiązań win-win
- Wyjątkowe sytuacje – klient w trudnej sytuacji, z niepełnosprawnością, o szczególnych potrzebach
- Część IV – Wdrożenie zdobytej wiedzy i wzbudzenie motywacji do stosowania jej w praktyce
- Utrzymywanie koncentracji i dobrego nastroju przez cały dzień
- Metody odzyskiwania równowagi psychicznej po wystąpieniu sytuacji trudnej
- Test wiedzy na zakończenie szkolenia
- Podsumowanie i zakończenie
Czas trwania 8h (45 min)
Szkolenie jest prowadzone w formie zamkniętej na indywidualne zlecenie klienta w grupach minimum 6-8 osób